Odissea

Un viatge trepidant

Sobre l’obra

Odissea és un espectacle de dansa contemporània per a vuit ballarins creat en coproducció entre El Mercat de les Flors i Los Teatros del Canal estrenat l’octubre de 2022.

El llenguatge de la coreògrafa, Maria Rovira, és tècnicament exigent, vibrant, expressiu i dotat d’un sentit de la composició que aconsegueix transmetre els temes que aborda amb profunditat i lleugeresa a la vegada.

Per a aquesta Odissea, el treball d’investigació coreogràfic se centra en el viatge intern i l’experiència dels intèrprets, així com en la intenció de l’obra en general, que és portar l’espectador a experimentar un viatge poetitzat tant a través del moviment i la imatge com dels cossos i l’expressió dels ballarins.

La col·laboració amb el compositor i músic Eduard Iniesta fan d’Odissea una obra on les textures sonores i els ritmes ens transporten a través de paisatges canviants i rics en matisos. I és que Eduard Iniesta és un compositor d’una música singular i emotiva amb segell propi i forta personalitat, síntesi de les influències amb les quals ha arribat recentment a celebrar els seus 25 anys damunt dels escenaris.

La creació visual de Carme Gomila i la il·luminació de Sergio Gracia tanquen el cercle d’una posada en escena sensible i d’una plasticitat potent, plena de pinzellades èpiques i un gust pel clarobscur, simbòlica i elegant.

Odissea - Maria Rovira

“Un viatge a través de les imatges, amb una creació visual on el treball físic i a la vegada poètic ens portaran la idea d’absència, de supervivència i de la petjada palpable del sentiment.

Un parlar dels nostres dies per reflexionar sobre el que ha passat en la nostra societat els últims anys: les guerres “modernes” i les seves conseqüències migratòries, el món virtual i l’alè de la vida que se’ns escapa.

Un viatge de diferents cultures que, com poden, s’adapten a un món global des de les seves arrels.

La forma, buscarà extasiar l’espectador en una espècie de viatge carregat de bellesa, encant sensorial, fent present l’alegria de l’existència sensible, a la vegada combinant escenes de tragèdia i dolor. La trobada d’un grup nombrós i divers d’intèrprets en aquesta Odissea és una bona ocasió per fer conviure estils i cossos diferents, representants de diverses cultures i idiosincràsies que ocupen un espai comú. Un llenguatge sense barreres, entre escenari i públic, entre l’actualitat i la tradició, ple de bellesa i ritme”.

Direcció i coreografia Maria Rovira
Música original Eduard Iniesta
Vídeo Carme Gomila
Il·luminació Sergio Gracia
Equip de rodatge Carme Gomila, Marina Cardona, Adriana Cuenca, Yanelis Godoy, Lluc Hernández, Bruna Solans, Meri Varó.
Vestuari Marta Garreta
Ballarins Nilufer Ackanbas , Ariadna Jordán, Marcel Quesada, Idolina Massa, Julio León Torres, Alejandro Miñoso ,Osmani Montero, Laia Vancells
Producció Marina Cardona

Nota de premsa