Què pensarien els Apòstols avui dia?

Una obra de dansa i teatre que reflexiona sobre la naturalesa humana i els seus sentiments atàvics.

Sobre l’obra

Evangelium és una obra de dansa-teatre creada per a quatre intèrprets masculins que s’estrenà el 2010 i que s’ha actualitzat i reprès el 2021.

Maria Rovira ens presenta Evangelium: “Em vaig inspirar en certa manera en la pel·lícula ‘Cielo sobre Berlín’, de Wim Wenders, on uns àngels passegen pels terrats de la ciutat contemplant el món. No és ben bé això, perquè es tracta de quatre apòstols, no tots els evangelistes, que parlen amb frases de l’Apocalipsi com a excusa per parlar del canvi d’ordre de la natura i de les realitats, diu la coreògrafa. Parteix de la pregunta de què passaria si quatre apòstols vinguessin al nostre món, i a partir d’aquí fa una reflexió sobre la naturalesa humana prenent com a referència el comportament d’aquests apòstols, de diferents caràcters, dins la realitat actual.”

evangelium

“Quatre dels dotze apòstols de Jesucrist estan a punt de baixar a la Terra per predicar la història, vida i miracles del Fill de Déu, com ja van fer segles enrere. En el llibre de l’Evangeli, Sant Tomàs, Sant Mateu, Sant Joan i Sant Pere es reencarnaran en els cossos de quatre ballarins. Evangelium és una obra teatral que, a partir de textos bíblics, reflexiona sobre la naturalesa humana i el seu sentiment atàvic de destrucció, l’enveja, la traïció, els canvis en les maneres de viure, les crisis del món actual i, com no?, el pes de la religió.

Quatre apòstols disposats a complir ordres, quatre actors d’orígens diversos disposats a ballar. Una música que combina des de les veus búlgares místiques i espirituals fins als ritmes autèntics del rock and roll.”

Direcció artística i coreografia Maria Rovira
Ajudant direcció Pere Molsosa
Intérprets Aleix Lladó, Marcel Quesada, Julio León i Osmani Montero
Adaptació Dramaturgia Javier Gamazo